Nice to Meat uitgeroepen tot Best Managed Company 2017/2018
âConstant streven naar topkwaliteit loontâ
Nice to Meat: Best Managed Company 2017/2018
Dit jaar mag horecaslagerij Nice to Meat uit Almere zich Best Managed Company noemen. Directeur Mikel Pouw is er trots op als enige Nederlandse vleesproducent te zijn onderscheiden. âHet is fijn publiekelijk erkend te worden als kwalitatief hoogstaand bedrijf, zowel qua producten en processen als mensen en handelswijzeâ. Sinds 10 jaar beloont Deloitte de beste Nederlandse middengroot- en grootbedrijven (> 25 milj) met deze onderscheiding. Voor het Best Managed Companies programma worden van alle in aanmerking komende bedrijven hun strategie en beleidsvorming, financiĂ«le positie, organisatie en processen, besturing en beheersing, informatieÂtechnologie en implementatie, mensen en cultuur beoordeeld. Bij Nice to Meat blijken deze pijlers volledig in balans. Tijdens de beoordeling door Deloitte vinden ook vergelijkingen plaats met brancheÂgenoten en andere branches, teneinde belangrijke kansen en trends te signaleren. Het onderzoek brengt eveneens verbeterpunten aan het licht voor zowel de interne organisatie als de externe bedrijfsprestaties. Voor Nice to Meat betekent het BMC programma een spiegel en een waardevol moment van reflectie. Tijdens een gala begin Maart 2018 worden de nieuwe Best Managed Companies door Deloitte gepresenteerd.
Bewustwording en Innovatie
Opvallend hoog scoort Nice to Meat op gebied van innovatie en het benutten van kansen in de markt. Uit eten gaan neemt toe, met name door jonge tweeverdieners en het toenemende aantal buitenÂlandse bezoekers. âDat vraagt om een aangepast aanbod in de horeca, waarbij Nice to Meat voor innovatie zorgt. Daarnaast ligt vlees onder een vergrootglas en daarbij past onze verantwoordeÂlijkheidâ, aldus Mikel Pouw. Zijn bedrijf maakt klanten dan ook sinds jaar en dag bewust van de herkomst van producten en van het belang om te kiezen voor kwaliteit. âEet liever wat minder vlees maar wel beter vleesâ zo is de overtuiging van de horecaslager.
Groei en verbetering in 2017
Het BMC predicaat geeft vertrouwen en voldoening maar is voor Nice to Meat geen reden om achterover te leunen. Afgelopen jaar hebben bedrijfsprocessen en team intern een kwaliteitsslag gemaakt. Extern heeft de horecaslager een groei doorgemaakt qua levering en aantal klanten in het segment 4 en 5 sterrenÂhotels en sterrenrestaurants. Een bijzondere ontwikkeling is de succesvolle eerste export naar Japan van het Maas-Rijn-IJsselrund van Piet van den Berg. Volgens Nice to Meat hebben veel horecabedrijven in Nederland baat bij het serveren van good fast food producten, die minder tijd en mankracht vereisen. Voorbeelden van succesvolle nieuwkomers op de menukaart zijn o.a. Oceanbeef brisket, Texas style hotdog en Creekstone Black Angus Roastbeef voor steak sandwiches. Alles ontwikkeld bij Nice to Meat.
Constante kwaliteit, ook in 2018
De horecaslagerij wil het hele jaar door zân klanten een constant kwaliteitsproduct garanderen. Dat wordt nu realiteit met het nieuwe Organic Puro Grassfed beef uit Uruguay. Dit vlees is afkomstig van runderen die grazen op door Unesco beschermde pampaâs, met hun voedzame grassen en een diversiteit aan kruiden en bloemen. Kalfjes blijven zes maanden bij hun moeder, drinken melk en zijn hormoon- en antibiotica-vrij. Daarnaast is Nice to Meat dit jaar partner in een MVO project uit Flevoland, dat zich bekommert om een verantwoord handelen bij polderbokjes. Met name uit sterrenrestaurants wordt een toenemende vraag verwacht voor dit mooie geitenvlees.
Ten aanzien van het productieproces gaat Nice to Meat intern investeren in een nieuwe verpakkingsmachine die zorg draagt voor een nog betere houdbaarheid van zân versproducten.
Over Nice to Meat
Familiebedrijf Nice to Meat heeft een historie van meer dan 120 jaar en wordt sinds ruim twintig jaar geleid door de broers Mikel en Patrick Pouw. Het is Ă©Ă©n van de grootste zelfstandige horecaslagerijen in Nederland. Als exporteur van vlees is het bedrijf actief in heel Europa. Nice to Meat is leading leverancier voor het internationale 5âsterren hotelsegment en levert exclusieve vleesproducten uit de hele wereld aan de topgastronomie, variĂ«rend van eetcafĂ© tot sterrenrestaurant. Meat is Art is het motto dat het bedrijf, sinds 2013 gevestigd in Almere Poort, consequent uitdraagt.